Tuesday, December 21, 2010

KATA BOIKOT...TAPI....DUK BACA JUGAK...



Lim Guan Eng berani memboikot Utusan Malaysia adalah kerana beberapa sebab yang memalukan Malaysia dan menimbulkan tanda tanya, adakah sesetengah orang Cina di negara ini layak digelar "warganegara Malaysia".

Sebab utamanya sudah tentulah LGE menyedari bahawa penguasaan Bahasa Malaysia dikalangan orang Cina di negara ini semakin hari semakin buruk.

Ini tidak pernah ditangani oleh DAP malah parti itu lebih seronok jika orang Cina di negara ini langsung tidak lagi memahami Bahasa Malaysia.

Inikah warganegara Malaysia? Kutukan LGE terkena kepada bapanya sendiri. Bapanya yang berbahasa Malaysia dengan tunggang-langgang tidak layak menjadi warganegara Malaysia.

Tiada satupun negara di dunia ini memiliki warganegara yang tidak mampu menguasai bahasa kebangsaan mereka dengan betul.

Lim Guan Eng takutkan Utusan Malaysia kerana dalam akhbar berbahasa Malaysia paling berpengaruh dikalangan menyampaikan sisi gelap Pakatan Rakyat, terhidang seribu kebenaran tentang apa yang berlaku dalam tampuk pemerintahan Pakatan Rakyat di negeri-negeri malang yang mereka kuasai.

Maka sebahagian orang-orang Cina yang bebal berbahasa Malaysia, yang tidak layak tinggal di bumi Malaysia, akan semberono mengikut tindakan Lim Guan Eng yang menyeru mereka memboikot Utusan Malaysia.

Hasilnya, mata mereka dibutakan atas segala kebenaran. Mujur tiada nasionalis melulu di Malaysia yang membakar pejabat akhbar-akhbar Cina yang mula-mula sekali menjunjung agenda perkauman Cina di negara ini.



[ Ini lah dia sifar Penyokong PAS yang POYO.....kono boikot.....tapi duk baca jugak Utusan Malaysia...silap-silap Utusanmalaysia Online pun baca jugak kot....Ni kalaunak di klas kan sebagai cakap tak serupa bikin pun ye jugak....... kalau dalam ceramah bukan main lagi......"kita boikot UtusanMalaysia" last2 ...orang dia jugak yang beli dan baca Utusanmalaysia......Nak buat mcm mana lumrah alam telah menentukan mereka ni semua golongan yang hanya pandai bercakap tapi, hakikatnya buatnya tidak jugak,....]  


1 comment:

Anonymous said...

Daripada percaya cakap puak PAS ni, baik dengar ceramah Anwar, dah tentu 100% BOHONG! Ekekekkek

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...