Monday, December 20, 2010

Celaka DAP Menghina Orang Islam

JIKA ucapan Lim Guan Eng di Konvensyen Pakatan Rakyat yang berlangsung di Kepala Batas, semalam diambil kira, Setiausaha Agung DAP itu tidak boleh marahkan sesiapa kalau beliau dianggap bersikap rasis dan menentang apa sahaja yang berkaitan dengan Melayu.

Tindakan biadab beliau yang menuduh pendokong dan peminat Utusan Malaysiasebagai bukan rakyat Malaysia sebenar dengan tafsiran akhbar ini mengamalkan ekstremisme sudah menunjukkan siapa Guan Eng.

Tidak cukup dengan itu Guan Eng juga menyerang Barisan Nasional (BN) dengan tuduhan yang sama dengan mendakwa BN hanya tahu memperalatkan 3R iaitu Race(bangsa), Religion (agama) dan Raja.
Gambaran yang cuba diberikan oleh Guan Eng secara tersirat ialah apa sahaja perjuangan yang berkaitan dengan Melayu tidak harus dibiarkan dan harus ditentang oleh pakatan pembangkang yang turut dianggotai oleh Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Pas.

Kedua-dua parti berkenaan sememangnya diketuai oleh orang Melayu tetapi apabila Guan Eng menyerang orang Melayu dan institusi Melayu mereka hanya menyokong.

Persoalannya baik sangatkah insan bernama Guan Eng ini yang baru sepenggal memegang jawatan sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang?

Jawatan itu disandangnya selepas DAP menguasai kerusi majoriti di Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang yang sudah tentunya sedikit sebanyak datang daripada sokongan pengundi Melayu.

Tetapi apa orang Melayu Pulau Pinang dapat apabila Guan Eng yang kononnya menggambarkan dirinya sebagai rakyat Malaysia tulen dan ingin mencontohi Khalifah Umar Abdul Aziz memerintah?
Orang Melayu tidak mendapat apa-apa malahan ditindas, satu demi satu satu perkampungan mereka dilenyapkan di bumi Pulau Pinang atas nama pembangunan.

Perarakan Maulidur Nabi pula dihalang dan peniaga Melayu dicegah berniaga di Komtar di bulan Ramadan, apakah ini pemimpin yang tidak rasis dan mengutamakan semua kaum?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...